זהו הסיפור שהכניס אותי לעניין ייבוא רכב. בשנת 2005 סורבתי ע"י מנהלת אגף הרכב במשרד התחבורה גב' חוה בן ארי לעשות יבוא אישי של סברבן.  גב' חוה בן ארי לא טרחה להסביר לי מדוע היא מסרבת פשוט טענה שזה מדינות המשרד.  פרקליטות המדינה הצליחה להשהות את הטיפול בעניין באמצעות טריק חביב עליהם בטענה לחוסר סמכות. ובית המשפט המנהלי, שעושה רושם כי הוא אוהב לדחות מעל פניו עניינים כאלה, פסל עצמו מלדון בעתירה. וכך הפסדתי שנתיים ונאלצתי להגיש עתירה לבג"ץ.

עתירה לבגץ 7006-07 נגד משרד התחבורה –  בגין איסור יבוא אישי רכב  על ידי עוסק

הדבר הראשון שעשה מר אבנר פלור מנהל אגף הרכב הוא לטעון בבית המשפט כי חייבים להוסיף את יבואני הרכב הישירים כמשיבים לעתירה וזאת משום שהם עשויים להיפגע מהעתירה. ואני שואל את מר אבנר פלור מה אכפת לך אם יבואני הרכבהישירים שהם מונופולין בפועל ועושקים את עם ישראל קצת ייפגעו, ואולי גם תיכנס טיפ טיפונת של תחרות בענף הנשלט ע"י 10 משפחות בעלי הון. בית המשפט הסכים לבקשה ונאלצתי לבקש כי יבואני הרכב יתווספו כמשיבים לעתירה.

בשיחת טלפון ממשרד עורכי דין צדוק את צדוק, אמר לי עורך דין נכבד "האם אתה לא פוחד מההוצאות שיוטלו עליך?! הרי הנכדים שלך יצטרכו לשלם אותם ! " אותו עורך דין לא ידע עם מי יש לו עסק צחקתי לו בפנים וסגרתי את הטלפון. לא רק שהוא לא הצליח להפחיד אותי, הוא הפך אותי נחוש יותר להילחם נגד חוסר ההגינות והצדק של משרד התחבורע בנושא יבוא רכב והכל בהנהגתו של מר אבנר פלור המושחת המשמש כגיס חמישי ליבואני הרכב.

תגובה מקדמית משרד התחבורה לבגץ 7006-07

בסופו של תהליך ארוך ומייגע ולאחר שמשרד התחבורה ומנהל אגף הרכב אבנר פלור  שיחד עם יבואני הרכב, שצורפו לעתירה, עשו כל טריק ושטיק כדי לפסול את העתירה בית המשפט העליון הוציא צו על תנאי נגד משרד התחבורה שחייב אותו לשנות את צו היבוא.

צו על תנאי נגד משרד התחבורה

על יסוד עתירה זו שהובאה היום לפני בית-משפט זה, מצווה בית-המשפט כי ייצא מלפניו צו על תנאי המכוון אל המשיבים והמורה להם להתייצב וליתן טעם מדוע לא יותר יבוא חריג של כלי רכב לצורך הפעלתם על פי רישיון סיור ותיור כרכב אשכול להסעת תיירים, כפי שהיה בנוהל שהיה בעבר בתוקף.           היום, י"ב באדר א' התשע"א (16.02.2011).

צו על תנאי מ 13.2.2011 בגץ 7006-07

מנהל אגף הרכב אבנר פלור שלדעתי משמש לאורך כל הדרך כ "שתול" של יבואני הרכב עשה לי טריק יחד עם היועמ"ש עו"ד שרית זוכוביצקי ובשינוי הצו נכתב

"רק רכב שאינו מיובא ע"י יבואן"

צו יבוא חופשי תיקון 2011

כיוון שמשנת 2005 לא יכולתי להשתמש ברכב סברבן שאיתו רציתי לעבוד נאלצתי בינתיים למצוא רכב אחר לעבודה ומצאת לנדר רובר דיסקברי שמאז ועד היום כבר קיניתי 4 כלי רכב כאלה.

לקח לי קצת זמן להבין את הטריק המלוכלך שעשה לי אבנר פלור, שבינתיים מונה לסמנכ"ל וגם בתפקידו זו המשיך לפעול כשתול של יבואני הרכב, והיועמ"ש עו"ד שרית זוכוביצקי,  שבעצם תיקון הצו  מאפשר לי לייבא רשימה מאוד מצוצמת של כלי רכב, אין מי שייתן אחריות יצרן, אין מוסכים אין חלקי חילוף ואין מי שייתן שירותי תיקון ריקול. ההגבלה הזו אינה מאפשרת לי לעשות יבוא של הרכב שאיתו אני עובד – לנדרובר דיסקברי.  לכן פעלתי ע"פ פקודת ביזיון בית המשפט, נתקלתי במנהל אגף רכב חדש מר משה ויצמן שעשה רושם בתחילה כמשרת ציבור שדואג לציבור ואשר לצערי אח"כ נכנע ללחצם של הפקידים במשרד התחבורה ופועל ע"פ החליל של אחרים נגד הציבור. הבג"ץ דחה את בקשתי לפעול ע"פ פקודת ביזיון בית המשפט, אבל לאחר שאיימתי בעוד בג"ץ  ורק ב- 27 באוקטובר  2015 הואיל שר הכלכלה אריה דרעי לחתום על תיקון צו היבוא החופשי  המתיר

יבוא כל רכב ביבוא אישי למורה דרך

תיקון צו ייבוא חופשי 2015

בשלב זה שר התחבורה ישראל כץ החל לפעול ע"פ "שיטת כחלון" להיות פופאלרי ע"י הציבור באמצעות נטישת חבריו הטייקונים יבואני הרכב ופעולה לטובת הציבור ויזם את חוק שירותים ומקצועות בענף הרכב.

זוכרים את מהנדס סמנכ"ל משרד התחבורה אבנר פלור, גיס חמישי של יבואני הרכב, בעוד הוא נאלץ לתקן את צו היבוא החופשי ולמחוק את המילים "רק רכב שאינו מיובא ע"י יבואן "   גם כאן הוא ניסח את החוק באופן המגביל מאוד את היבוא אישי ע"י עוסק

רק רכב שאינו מיובא ע"י היבואן

מזל שהייתי בועדת הכלכלה של הכנסת כדי לחשוף את בגידתו של מר אבנר פלור באינטרס הציבורי וחבר הכנסת דוד ביטן שהבין מייד את השערורייתיות של דרישותיו של אבנר פלור צעק עליו ישב וכי הוא המחוקק וכי החוק יקבע ע"פ דרישתי בפני הועד –

כל רכב

בסופו של תהליך ארוך וקשה שבו נאלצתי להיות בועדת הכלכלה של הכנסת ימים ארוכים ושעות אינספור הצלחתי להגן על זכויות כל העוסקים בישראל שיוכל לייבא כל רכב ובעיקר כאלה שכן מיובאים ע"י היבואן. יבואני הרכב כמובן שלא היו מרוצים בלשון המעטה אבל נאלצו לבלוע את כל הצפרדע מבחינתם.

הרכב הראשון שעשיתי ביבוא אישי. לנדרובר דיסקברי 4 , בחנות לאדם פרטי 600,000 ש"ח למורה דרך בהטבת מס 400,000 ש"ח ביבוא אישי משומש בן שנה 200,000 ש"ח הללויה ! הצלחתי לחסוך 200,000 ש"ח !!!