מבחן רישיון מתווך רכב ביבוא אישי 

חברים אל תתקשרו אליי לעצות למבחן, זהו מבחן קשה שאני בקושי עברתי, חייבים לקרוא את כל החומר וחייבים להתנסות בשידור בקשת רישיון יבוא.

נוהל הוצאת רישיון מתווך ביבוא אישי לרכב + טופס בקשה + אישור משטרה

הנוהל פשוט וברור , תודה למנהלת כרמית אפלמן, שגם תעזור לכם אם יש שאלות.

כתובת האימייל של מנהלת תחום יבוא גב' כרמית אפלמן    [email protected]

אני מכיר את גב' כרמית אפלמן שנים רבות עוד מתפקידה הקודם, משרתת ציבור אדיבה ויעילה אבל היא תקועה בין הרבה אנשים רעים.

עוד אימייל חשוב של גב' סימה ראובן  [email protected]  היא נותנת את רישיונות היבוא ובסופו של יום אם אתה כותב לה יפה ויש לה זמן היא גם תענה לך במקצועיות רבה, אם כי באריכות. גב' סימה ראובן היא הסמכות הממונה על מתן רישיונות יבוא לרכב ביבוא אישי, ואם היא תמצא טעות לא תקבל רישיון רכב. ואם הטעות היא חמורה בעיניה היא תרדוף אותך ותדאג שתקבל עיצום כספי. ככה היא עשתה גם לי עיצום בסך 50,000 ש"ח. הבעיה עם גב' סימה ראובן שהיא לא מבינה שבתי המשפט עושים צדק והם לטובת האינטרס הציבורי ולא כמו הרבה פקידים במשרד התחבורה שרק מחפשים איך לפגוע באזרח הקטן.  בקיצור לא עזר לה ולא לממונה עליה מר אבנר פלור סמנכ"ל תנועה, בערעור שהגשתי נגד העיצום,  בית המשפט ביטל  את העיצום שהטילו עליי.  ולא רק שהצלחתי לבטל את העיצום שהטילו עליי המרושעים במשרד התחבורע, אלא דאגתי גם לשנות את הנוהל המרושע שבגינו קיבלתי את העיצום! נוהל יבוא אישי שונה, בוטל סעיף 19 המונע יבוא אישי של רכב עם קריאת ריקול,  וניתן לתקן  ריקול לרכב ביבוא אישי בישראל ולא צריך לשלוח אותו לחו"ל כמו שגב' סימה ראובן והממונה עליה מר אבנר פלור רצו ! אבל תזהרו, לא לכולם יש סבלנות ויכולת להתמודד עם הרשעים במשרד התחבורע כמוני !  פשוט תעשו הכל לפי הספר, ואם הסתבכתם לא משנה במה, אני אשמח לייעץ לכם, ותנסו להסתדר בעצמכם, וברגע שראיתם שהגעתם לסוף הדרך, אתם מוזמנים תמיד לפנות אליי.  "אשרי האיש אשר לא הלך בבעצת רשעים ובדרך חטאים לא מעד ובמושב ליצים לא ישב. … על כן, לא יקומו רשעים במשפט" תהילים א' פסוקים א+ ה

והכי נחמדה באגף הרכב היא המזכירה רוויטל . רוויטל תעשה הכל בשבילך, תפנה את פניותיך לגורם המתאים,  היא תוציא את הנשמה בשבילך, ובהחלט ניתן לפנות אליה בכל בקשה    [email protected]

תקראו היטב בנוהל מה כתוב אם אתם לא מבינים אתם לא מתאימים לעבודה הזו חפשו מקצוע אחר. הבנתם תתחילו ללמוד את כל החומר, בדיוק כמו שכתוב. אני עזרתי לכם וריכזתי את החומר אבל הוא מתעדכן כל הזמן.

אל תשכחו להיכנס לסוף החוק לסעיפי העיצומים הפקידים במשרד התחבורה אוהבים להשתמש בסעיפים אלו.

אני מאמין שיבוא אישי תורם לתחרות מול מונופולין יבואני הרכב ולכן אני עוזר לכל כדי לעודד את הייבוא האישי.  ולכן אני פועל נגד בכירים במשרד התחבורה כולל מר אבנר פלור סמנכ"ל (מנהל אגף הרכב לשעבר)  וגב' עינת סגל מנהלת אגף הרכב הנוכחית ומר ג'מיל אבו חלא מנהל תחום תקינה שמתנהגים כגיס חמישי לטובת יבואני הרכב ונגד תחרות חופשית ונגד אזרחי מדינת ישראל.

אני לשירותכם בכל שאלה אבל אנא רק במייל ולהיות ענייניים      [email protected]  

גם אני מוטי בר-נס "הגדול" שמחזיק עצמו ידען בחוקים בקושי עברתי את המבחן לקבלת רישיון מתווך רכב בייבוא אישי. המבחן קשה בגלל הכמות הרבה של חוקים וידע ביבוא אישי של רכב שחייבים להיות בקיאים בו. המבחן שלי היה קשה במיוחד כי היו בו הרבה טעויות שרק בזכות ערעור הצלחתי לעבור ולקבל את הרישיון.

 שלב א' למד היטב נוהל יבוא אישי רכב  

הקדמה אישית

יבוא אישי של רכב לישראל היא זכות אנושית בסיסית המוגנת בחוקי יסוד חוק כבוד האדם וחירותו וחוק חופש העיסוק, והוא אפשרי למרות הפקידים במשרד התחבורע ובמכס שכולם עד האחרון שבהם מתנהגים כמי שרוצים למנוע מאזרחי המדינה  את הזכות לעשות יבוא אישי של רכב, מסיבות שאני לא כל כך מבין, אך לדעתי בין השאר – עצלנות של פקידים שלא רוצים לתת שירות, טיפשות, ושחיתות לשמה. בגלל הסבך הבירוקרטי והפקידים שעושים הכל כדי למנוע מהאזרח הקטן לעשות יבוא אישי לרכב נוצר צורך באדם שיעזור לאזרח הקטן במלחמתו מול דרקוני הבירוקרטיה. אדם זה מוגדר ע"י החוק "מתווך ביבוא אישי" או בשפת הרחוב "מעאכר" . תפקידו של המתווך ביבוא אישי לרכב הוא לאפשר לאזרח הקטן לצלוח את הים הסוער שמלא  במפלצות בירוקרטיה האורבות בכל פינה במשרד התחבורה.

יבוא אישי לצרכי אישיים ומשפחתיים משנת 1979 במתכונת של היום תודות לשר התחבורה בזמנו מר חיים לנדאו ז"ל.

יבוא אישי למורה דרך של כל רכב  הותר ע"י עבדכם הנאמן מוטי בר-נס החל משנת 2015, ולאחר 10 שנים בדיונים בבית משפט.

גם יבוא אישי של כל רכב ע"י עוסק הותר תודות לעבדכם מוטי בר-נס שהשקיע עשרות ימי עבודה כדי לייצג את העוסקים במדינת ישראל בוועדת הכלכלה של הכנסת מול אויבי הציבור בוועדת הכלכלה – הפקידים הבכירים מר אבנר פלור סמנכ"ל משרד התחבורה עו"ד חוה ראובני יועמ"ש משרד התחבורה אגף הרכב ועו"ד  נטליה מירוניצ'ב מרשות המיסים שפעלו כגיס חמישי לטובת האינטרסים של יבואני הרכב  והכניסו לחוק כי נוכל לעשות יבוא אישי רק של רכב שאינו מיובא ע"י יבואני הרכב, דהיינו, ללא אחריות יצרן, ללא מוסכים וחלקי חילוף, ללא מי יודיע ויתקן תיקוני ריקול.   ואני עבדכם הנאמן עמדתי מול הפקידים הבכירים האלה בכנסת ושיניתי את זה. גיס חמישי, בוגדים באינטרס הציבורי אמרתי? וזה לא המצאות שלי זה כתוב ב –

פרוטוקול ועדת הכלכלה 25.1.2016 ביטול הסעיף רכב שאינו מיובא עי יבואן עמודים 35-36

מר אבנר פלור אתה גיס חמישי של יבואני הרכב, סמנכ"ל במשרד התחבורה שבוגד באזרחי המדינה , אתה כזה אדם לא מקצועי ולא  רציני! אתה חושב שיכולת לעשות את אותו טריק פעמיים?! אתה חושב שהייתי נותן לך להעביר את החוק כמו שהעברת את תיקון הצו "רק רכב שאינו מיובא ע"י היבואן" !  אינך ראוי לתפקידך צריך לזרוק אותך ואת כל מי שמינית באגף הרכב והרישוי, ומתנהגים כמוך,  מהשירות הציבורי!

ולפרקליט הנכבד עו"ד מני פילזר  – מנהלת מחלקת נזיקין פרקליטות מחוז ירושלים אני אומר שלחת לי התראה בגין נקיטת הליך משפטי בגין "פרסומים פוגעניים, הנושאים אופי אישי משתלח, נגד עובדי מדינה

עוד מני פילזר התראה ל מוטי בר-נס בגין הכפשות 001

עו"ד מני פילזר מנהל מחלקת נזיקין בפרקליטות מחוז ירושלים לפני שאתה שולח מכתבים מאיימים לאזרח שומר חוק ומעליל עליו עלילות שווא אתה חייב ע"פ הקוד האתי לפרקליטי המדינה לבדוק מה האמת ! ולפעול ע"פ האינטרס הציבורי נגד משרתי ציבור מושחתים שמתעללים באזרח הקטן! עו"ד מני פילזר אתה חייב " … לייצג את המדינה ביושר ללא משוא פנים בתום לב ובמסגרת כללי הדין, כשהתנהגותו המקצועית משקפת יושרה והקפדה על אמת!  " ראה קוד אתי לפרקליטי המדינה. אתה הבנת את זה עו"ד מני פילזר.

ואם היית פרקליט הגון גם היית טורח לשלוח לי את טענותיך במייל , או לפחות לציין מה המייל שלך וכנדרש ע"פ  חוק פנייה לגופים ציבוריים באמצעי קשר דיגיטליים, ולהשיב לי על תשובתי וכנדרש ע"פ החוק לתיקון סדרי המינהל – החלטות והנמקות.

21-154 מענה לפרקליט מני פילזר בעניין התראה של לשון הרע נגד משרתי ציבור ובעיקר נגד מר אבנר פלור סמנכל תנועה

יאללה לעבודה

אחרי שקראת והבנת מה שכתוב עליך ללמוד איך למלא טופס מקוון של

36283 בקשת רישיון יבוא גאבו – בקשה זו שודרה עבור מורה דרך , בד"כ יהיה רשום אזרח ישראלי.

 נכנסים לטופס רק בדפדפן אקספלורר ישן צבע תכלת, לרשום באקספלורר "בקשה לרישיון ולאישור יבוא אישי לרב" וכך מגיעים לטופס. 

ממליץ לכם גם להיכנס לטופס "בקשה ליבוא מסחרי של כלי רכב" מיועד עבור יבוא אישי  רכב עבור חברה או יבוא גרור סגור למגורים ע"י מי שהוא עוסק גם עוסק פרטי וגם חברה . שימו לב במקרה זה אתם חייבים ייפוי כוח ואת זה רושמים בטופס לאחר שרושמים שאתם שיש מיופה כוח ליבוא האישי

מוטי בר-נס בקשת רישון יבוא גרור סגור מגורים

במהלך העבודה לא לשכוח לשמור את מה שכבר הזנתם , עושים זאת בסרגל למעלה  חץ ירוק (כדי להכניס את התוכנה אפשר להוריד ישירות או לבקש תמיכה הם עוזרים באתר הממשל ) השמירה היא בקובץ XML . כשרוצים לעבוד שוב על הטופס בחץ האדום זה ממלא את הטופס. (תודה לעמיל מכס שלי משה עובד שלימד אותי איך לשמור . )

אפשר גם להדפיס ב PDF לאחר שסיימתם הזנת הנתונים, הצרופות לא נשמרות כמו גם משקל ואורך.

בטופס יש מגבלה של מקום רק עד גודל עד 5 MB ולכן צריך להקטין את כל המסמכים לגודל מינימליי כך שכולם יכנסו לבקשת הרישוין יבוא.  (בעבר היה גם אישור יבוא אבל זה התבטל)

רכב ביבוא אישי בתקינה אירופית  – מסמכים נדרשים 

תצהיר יבוא אישי חדש 22.4.21 (1)

תודה לגב' כרמית שעשתה לנו טופס נגיש אבל התצהיר הוא כסת"ח לא חוקי, נמצא בעתירה מנהלית.

COC  דוגמה למסמך נתוני זיהום 

Data Card   דוגמא למסמך נדרש כטבלת זיהוי הכי חשוב במסמך הזה הוא תאריך הייצור 

רשיון רכב – דוגמה לרישיון רכב גרמני , אם רכב חדש צריך אישור מהיצרן לרכב חדש.

חשבונית ספק הכוללת שם הספק וכתובות, מצב הרכב, איזה יד ומס' ק"מ

רכב ביבוא אישי  בתקינה אמריקאית  FMVSS  

CAR FAX + RECALL

מסמך ה CARFAX , אפשרי לייבא רכב ביבוא אישי  עם ריקול פתוח, אך מתחייבים לתקן תוך שבועיים מהשחרור מהמכס, תודות למאמצי מוטי בר-נס .

מהי ארץ הייצור של הרכב ביבוא אישי וזאת יודעים לפי מספר השלדה / VIN

מספרי שילדה / VIN של רכב ביבוא אישי המתחילים ב  1 או 4 או 5 תוצרת ארה"ב

מספר שילדה / VIN של רכב ביבוא אישי  המתחיל ב – 2 תוצר קנדה

מספר שילדה / VIN של רכב ביבוא אישי  המתחיל ב – 3 תוצר מקסיקו

כל התוצרים האלה שיש להם FAXCAR עומדים בתקינה האמריקאית ומותרים בייבוא אישי

רישיון רכב ביבוא אישי מארה"ב

לצערנו המכס בצעד דרקוני החליט לאחר עשרות שנים לחייב מסמכי מקור , אם לא יש תוספת מס, הגשתי בג"ץ אבל כבוד הבג"ץ קבע שאין בהחלטה כל עניין משפטי ולכן אינם יכולים לדון בעניין

2047-21 פסד בגץ מסמכי מקור

אני אוהב את השופטים בכלל ובפרט בבית המשפט העליון. הם אוהבים את האזרח הקטן, ומנסים לעשות הכל בשבילו. וזאת למרות שבמקרה הזה החליטו להתעלם מהצדק ולהתחבא אחרי החוק היבש. בכל מקרה הענניין הזה מעיד שגם במכס יש אנשים רעים שרק רוצים לפגוע ביבוא האישי והם חושבים שמרבית מייבאי רכב ביבוא אישי הם שקרנים ורמאים שמזייפים את מחיר הקנייה. אז אני אומר לאנשי המכס אל תדאגו גם בכם אני אטפל כמו שאני יודע באמצעות מערכת בתי המשפט .

אם רוכשים רכב ביבוא אישי  חדש שאין רישיון רכב צריך CERTIFICATE OF ORIGION

בקשה לרישיון יבוא רכב ביבוא אישי – דוגמה

לאחר שידור הבקשה לרישיון / אישור יבוא לרכב ביבוא אישי לוקח למשרד התחבורה עד 21 ימים לאשר אותו

התוצר של הבקשה  רישיון יבוא לרכב ביבוא אישי

דוגמה לרישיון יבוא רכב ביבוא אישי

אם לא הבנת את הנוהל לגבי תהליך רכב ביבוא אישי,  ולא הצלחת למלא טופס מקוון של רכב ביבוא אישי אל תתייאש תנסה שוב ושוב עד שתצליח

אבל אם לא הצלחת להכין בקשה לרישיון רכב ביבוא אישי עצור כאן כי אתה לא מתאים לעבוד במקצוע הזה. השלב הזה הוא שלב הכרחי בהכנה למבחן של מתווך רכב ביבוא אישי. כמובן שאפשר לנסות עוד פעם.

תהליך ייבוא אישי של רכב בישראל

מתוך אתר משרד התחבורה

נוהל יבוא אישי רכב עדכון מס 20 1.11.2019

שימו לב הגענו לעדכון מס' 20 (19 היה בגללי – ניתן לייבא רכב ביבוא אישי עם ריקול פתוח) מה שאומר שעם כל הכבוד  לחכמים במשרד התחבורע הרי אם עשיתם 20 עדכונים לנוהל סימן שאתם לא יודעים לעבוד.

 יבוא איש׳ היא בהחלט דרך לגיטימית וזכותו של אדם במדינת ישראל לרכוש לעצמו רכב, לשימושו האישי והמשפחתי. בשל מורכבות התהליך והצורך לבוא במגע עם מספר רשויות, כדאי לוודא את הפרטים הבאים למען פישוט ההליך וסיומו במהרה:

  1. רישיון נהיגה ישראל על המבקש לוודא כ׳ הינו מחזיק ברישיון נהיגה ישראלי בתוקף בדרגה המתאימה לסוג הרכב המבוקש
  2. יש לוודא כ׳ מדובר ברכב פרטי מסוג 1 Mעד 3.5 טון   או ברכב מסוג M2   עבור נכה או  M2אוטובוס ציבורי זעיר עד 5 טון
  3. יש לוודא מהו מועד הייצור של הרכב, ניתן לייבא רכב אם טרם חלפו 24 חודשים ממועד ייצורו ועד למועד רישומו בארץ (48 חודשים לתושב חוזר), לא ניתן לקבל רישיון יבוא לרכב באם חלפו למעלה מ-22 חודשים ממועד הייצור. באם מדובר ברכב אספנות, יש לוודא כ׳ חלפו 30 שנים משנת יצורו. רצוי לעבוד על רכב עד שנה וחצי בלבד.
  4. ליבוא רכב ישנם שני מסלולים   א. רישיון יבוא לרכב עבור דגמים שאינם מיובאים לישראל ביבוא סדיר.   ב. אישור יבוא לרכב המיובא ארצה ביבוא סדיר ע"׳ יבואן רכב מורשה. לאיתור דגם רכב ביבוא סדיר להיכנס לאתר משרד התחבורה חשוב לדעת כ׳ הנתון הקובע לעניין זה הינו קוד הדגם, להבדיל מהכינוי המסחרי של הרכב.
  5. הגשת בקשה לאישור או לרישיון יבוא רכב מתבצעת באמצעות טופס מקוון נמצא באתר משרד התחבורה.
  6. חייבים לעבוד רק בדפדפן אקספלורר!
  7. חייבים לצרף מסמכים נדרשים הכוללים  במקרה של יבוא אישי של רכב רכב ע"פ תקינה אירופית    DATA CARD  ,  C.O.C  ,   רישיון רכב ,  תצהיר חתום ע"י עורך דין או מזכיר בית משפט ,  חתימה
  8. במקרה שבו מעורב מתווך רכב ביבוא אישי חובה לצרף הסכם. ולא סתם הסכם שאתם המצאתם אלא הסכם מתווך רכב ביבוא אישי שהנחית עלינו משרד התחבורה, שיש בו הרבה דברים ראויים אבל צריך לעשות בו לא מעט תיקונים, לדעתי.
  9. לרכב לעוסק יש לצרף אישור הפעלה + רישינות מורה דרך / מונית ותעודת עוסק.
  10. דוגמה לבקשת אישור יבוא בקשת רישיון יבוא רפי 32798
  11. לאחר סיום הבקשה ניתן להעביר מסמכים נוספים באמצעות טופס בקשה להוספת מסמכים , תחום יבוא רכב שולח לינק ומצרפים מסמכים ובסופו של התהליך מקבלים רישיון יבוא רכב מס 29701-1 מרדכי ברנס.
  12. יש לוודא כ׳ הרכב המיועד לא ניזוק בחו״ל כך שיימנע רישומו בארץ, יודגש כ׳ לא ניתן לייבא רכב שהוכרז כטוטאל לוס בחו״ל וכן כ׳ הרכב מאושר לנסיעה ולרישוי במדינת הייצוא
  13. מערכת בקרת יציבות יש לוודא כ׳ ברכב מותקנת מערכת בקרת יציבות
  14. יובהר כ׳ ניתן לייבא רכב אשר יוצר בתקינה פדראלית של ארה״ב או בתקינה קנדית, גם אם יוצר מחוץ למדינות נפט״א ע"פ החלטת ממשלת ישראל ושר התחבורה.
  15. רק לאחר קבלת אישור / רישיון יבוא לרכב ביבוא אישי ניתן להשיט את הרכב לארץ, ולא רגע אחד קודם.
  16. השטת הרכב לארץ – מקצוע בפני עצמו, צריך הובלה יבשתית ממקום רכישת הרכב עד לנמל, אח"כ הובלה ימית כולל הוצאת שטר מטען, וכמובן לא לשכוח ביטוח של כל העניין הזה.
  17. יש לוודא כ׳ לא בוצע ברכב שינוי מבנה כלשהו לרבות מידות הרכב, משקלו הכולל, משקלו העצמי, במידות הצמיגים, בסוג ההנעה במספר הסרנים, בדגם המנוע, בנפח המנוע ובהספקו למעט רכב קרוואן ממונע רכב לנכה ולימוזינה.
  18. על רכב המיובא ביבוא איש׳ מוטלת מגבלת העברת בעלות למשך 12 חודשים
  19. מתן מידע אודות הבקשה ניתן לשלוח באמצעות המוקד שאילתות למחלקת יבוא בעניין הבקשה הטלפון שלהם אף פעם לא עובד.
  20. רק אם תצליחו לפעול בצורה זו אתם יכולים להיות מתווכי רכב. לא הצלחתם לא יכולים.
  21. לתשומת לבכם, טיפול בבקשה ליבוא איש׳ של רכב אורכת 21 ימי עבודה לכל היותר. יכול לקחת גם חודש וחצי כמו שחוויתי על בשרי ברכב האישי שלי שייבאתי בינואר 2017 .
  22. הנ"ל לא כולל הכל ולמי שיש הערות אני אכניס לאתר בשמחה .

חומר שנדרש כל מתווך רכב לדעת

בסיס חוקי

אם עד כאן אתם עדיין בעניינים, ובאמת אתם רוצים להיות מתווך רכב ביבוא אישי נא להמשיך 

אם לאחר שקראת את כל החומר 3 פעמים לפחות ויש לך עוד שאלה או שתיים לפנות אליי רק במייל ל –  [email protected]

טפסים לבקשת רישיון מתווך רכב

שלב אחרון בתהליך המייגע הזה – תשלום אגרה בסך 800 ש"ח – מתווך רכב ביבוא אישי. טופס ידני מעצבן כמו עוד הרבה דברים במשרד התחבורה.

מנהל אגף הרישוי  מר אפי רוזן אמר לי בפה מלא ללא כחל וסרק  שבמשרד התחבורה יש הרבה הליכים ששייכים לתקופה העותמנית, במיוחד בעמדה מס' 1 – עמדת בוחני הרכב של משרד התחבורה. תשלום אגרות בדואר זה אחד מהם.

תשלום אגרה בסך 800 ש"ח – מתווך רכב ביבוא אישי

שילוח רכב לישראל 

הכל התחיל במלחמת יום כיפור בעת ששלחו אותי לתקוף יחד עם עוד 30 טנקים את הארמיה השנייה בערך 600 טנקים. זו הייתה פקודה פסולה וטפשית של אלוף יהיר ומטומטם – האלוף גורודיש יימח שמו וזכרו שבגללו נהרגו רבים מחבריי. ושל מח"ט אידיוט חסר הבנה בסיסית וחסר אכפתיות לחייליו  אל"מ טוביה רביב ששלח אותנו למות ע"פ הפקודה המטומטמת של גורודיש האידיוט.

אבל טוראי מוטי בר-נס במלחמת יו"כ אוקטובר  1973 עדיין לא בגיל 19, ממש לא דומה לי היום כשאני  כבר סבא לשתי נכדות, לא ידעתי אז מה שאני יודע היום , הסתערתי עם הטנק והצוות שלי על כל ה 600 טנקים של האויב וזה בכלל לא שינה לי שמפקד הטנק שלי נפצע קשה ולא תפקד, החלפתי אותו כמפקד טנק המשכתי להסתער ולירות, וזה ממש לא שינה לי שכמעט כל שאר הטנקים מימיני ומשמאלי אחד אחרי השני מתפוצצים ועולים באש, אני המשכתי להסתער כמו הבנאדם הכי עיוור והכי מטומטם בעולם אבל עם אהבה הכי ענקית ונאמנו עד מוות למולדתי אהובתי ישראל. בהמשך הגעתי לדרגת רס"ן וכשהגיע השלום התגרשתי מאהובתי ישראל כדי לא לחזור אליה לעולם, אבל אני כאן וזה סיפור אחר.

למה אני מספר לכם את זה כי בנקודה הזאת מה שקרה לי זה פאק במוח שאני לא מפחד מכלום ומאף אחד ורק בקושי מאלוהים. וככה כשהייתי כבר סג"מ מפקד מחלקת טנקים שקיבל מקום ראשון בבוחן טכני חימושי וביקשו ממני להעביר את הטנק שלי למח"ט. ואני מסרב פקודה ונכנס לכלא 6 ל 21 יום, הועפתי אחר כבוד מהטנקים לאפסנאות. רק תודות לאיש יקר רס"ן משלי מרדכי קצין לוגיסטיקה חכם מאוד למדתי את רזי המקצוע המרתק הזה – לוגיסטיקה – תורת השילוח ובמשך כשנתיים עבדתי בהעתקת מחנות בסיני עד לשלום בשנת 1981.

איך מזיזים רכב ממקום למקום

אמנם יש הרבה דרכים אבל תשמעו לי מניסיון מאירופה הכי טוב לשלוח באונית RORO

ROLL ON ROLL OFF   דהיינו דהיינו אוניה מתמחה שהרכבים עולים עליה בנסיעה בכבש אל תוך בטן האניה  שנוסעת מאיטליה לישראל כל שבוע בערך 2,000 אירו לרכב כולל ביטוח.

חייבים לעשות ביטוח ימי

בד"כ המשלח מחו"ל יתנדב לעשות לכם גם ביטוח ימי בעירך עוד 500 אירו לרכב

איך מוצאים משלח שכזה – ניסיון אין דרך אחרת. או המלצה של חבר או של הספק מכוניות שלכם אם יש או הדילר שקניתם ממנו את הרכב.

קונים רכב רק מדילר

למה רק מדילר כי הוא יוריד עבורכם את המע"מ באירופה או את המיסים בארה"ב

בשעה טובה הרכב הגיע לארץ

ואתם מקבלים הודעה מחברת הספנות או נציג שלה שהרכב הגיע לישראל.

עמיל מכס 

חשבתי להיות חכם ולשחרר את הרכב שלי בעצמי ואכלתי קש באורך של קילומטרים. פשוט לא כדאי! שווה לשלם לבנאדם שזה המקצוע שלו 2,000 ש"ח שהוא יעשה את העבודה בשבילכם. בכל מקרה גם אם משחררים לבד יש הוצאות של הוצאת רשימון ועוד כך שלא חוסכים יותר מאלף שקל. אבל חוסכים הרבה זמן ועצבים והכי חשוב לא עושים טעות באחד המקומו הכי יקרים בתהליך

מכס של מדינת ישראל 

יבוא אישי של רכב לישראל אמנם חוסך הרבה כסף אבל עדיין פקידי המכס מחכים לתשלום של המכס אולי הכי גבוה בעולם. עוד סיבה שאתם רוצים עמיל מכס – לא רוצים להסתבך עם פקידי המכס, אלא אם זה תחביב שלכם כמוני. אותי פקידי המכס עצבנו ברמות נתנו לי מידע לקוי והם עוד ישלמו את המחיר בבית המשפט (אולי אני אשלם אבל אני אהנה מכל רגע שאני אביא אותם לבית המשפט)

בגדול כל רכב משלם 85%  מס קניה, רכב היברידי  50%  + 17% מע"מ על הכל , ורכבי יוקרה מעל 300 אלף ש"ח משלמים עוד 20% על הסכום העולה על 300 אלף (כולל הכל ).

עמיל המכס מוציא הצהרת יבוא, מה בתמונה זה רשימון יבוא לפני שנכנס שער עולמי, אבל בעיקרון תצהיר יבוא היום דומה מאוד לרישומון בעבר.

הצהרת יבוא רכב סיור אשכול בהטבת מס

רשימון יבוא של הרכב שלי, לא להתייחס לסכום המס כי זה רכב אשכול בהטבת מס

אחרי ששילמנו מכס וסוף סוף הרכב שוחרר תהליך השחרור בשער עולמי נמצא בהצהרת היבוא בעבר היינו מקבלים טופס משלוח ליציאה מהנמל שנקרא מב

זה כבר היסטוריה היום בתוכנת "שער עולמי"  כבר אין טופס מב

טופס מב – תעודת משלוח של רכב ביבוא אישי אל מחוץ לנמל ואל משרד הרישוי

גב' גילה אפטוב ממונה יבוא אישי במכס חיפה התעללה בי יומיים אם כי שחררה לעמיל את המכס את הרכב שלי במהירות שיא של 4 שעות. החשבון איתה לא נגמר ואנחנו ניפגש בבית המשפט. היא צרחה עליי כמו מכשפה אמיתית, נתנה לי אינפורמציה לא נכונה , והוכיחה לי שהיא לא מתאימה לתפקידה. אבל בישראל כמו בישראל כשהתלוננתי עליה הממונים כלל לא חשבו בכלל להתייחס להתנהגות הנלוזה שלה. חברים אל תדאגו "כול כאלבתא ביג'י יומא  " אני אראה לגב' גילת אפטוב שזה לא חוקי להתעמר באזרחים שמבקשים מידע ממחלקת יבוא אישי במכס. הרי בדיוק בשביל זה היא מקבלת משכורת כדי לשרת את הציבור ולא להתעלל בו. גב' גילה אפטוב תחכי להפתעה לא נעימה מהחלטת בית המשפט והנהלת המכס אחרי שאני אטפל בך בשיטח הידועות שלי.

ואם חשבתם חברים שבזה הסתיימו הצרות שלכם , אז לצערי אני מודיע לכם שהרע ביותר מחכה לכם מיידי משרד התחבורה

רישוי רכב ביבוא אישי 

עם הצהרת היבוא הולכים למשרד הרישוי המחוזי, לא באשדוד, למה שמשרד התחבורה יעשה משהו יעיל?!  היום זה כבר מוזן ישירות במערכת, ומקבלים רישון זמני , כמובן אחרי שעומדים בתור שעתיים ומשלמים אגרה מטופשת של 39 ש"ח בדואר.

עם רישיון הרכב הולכים למכון רישוי קרוב ומוציאם לוחיות רישוי בהתאמה לרכב.

אפשר לנסוע הביתה שמחים ועליזים, אבל חברים יקרים העצבים שתקבלו ממשרד הרישוי רק מתחילים.

פרק זה אינו חלק מתפקידו של מתווך רכב ביבוא אישי ועליו אני אכתוב בדף אחר.

אוטבוס ציבורי זעיר מעל 8 נוסעים ועד 5 טון 2 M אני הכנסתי במו ידיי לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב. לצורך יבוא של אוטבוס ציבורי זעיר יש להכין מראש אישורי רישום במשרד הסעות ואישורי הפעלה מהרשות לתחבורה ציבורית. PASSENGER VAN
מיליון כלי רכב כאלה פועלים בארה"ב בבטיחות ובנוחות אבל אדון מנהל אגף הרכב מר משה ויצמן ומהנדס צברי הנכבד המשמש לו חותמת גומי ושאר הצוות הנכבד של מחלקת תקינה בישראל טוענים שהאמריקאים לא יודעים לבנות כלי רכב בטוחים. ואני שואל את החבורה הנכבדה הזאת ברחוב המלאכה 8 בתל אביב כמה כלי רכב אתם יצרתם?! וכדי למנוע כל ספק, אפס!

למנהל אגף הרכב מר משה ויצמן אכן יש סמכות לקבוע תקנים והוראות, אבל הוא חייב לעשות זאת ע"פ החוק ובעזרת יועצים טכנים , כי כבוד מנהל אגף הרכב אין סמכות טכנית מקצועית, והוא חייב לעשות זאת ע"פ החוק.

נכון שהצלח לטרטר אותי מבית המשפט המנהלי בת"א לבית המשפט העליון ולבית המשפט המנהלי בירושלים ואח"כ לבית המשפט העליון. ולמרות ש – 3 שופטות עליונות כולל הנשיאה הנכבדה סירבו להיכנס לעניין מר משה ויצמן אני אגיד לך מה אני חושב עליך – אתה פחדן הבורח מאחריות, ולכן קיפלת את הזנב בין הרגליים וברחת מעדת הפקידים הלא מקצועיים ששולטים במשרד התחבורה.

מר משה ויצמן הגיע עם הרבה אנשיות ורצון טוב אבל אט אט המערכת טחנה אותו להיות משרת ציבור שבוגד באינטרסים של הציבור, וכשראה שזה המצב פשוט ברח מהמערכה.