במשרד התחבורה יש הרבה פקידים רשעים שזה עושה להם טוב לדפוק את האזרח הקטן ובמיוחד אם הוא אזרח ששואל שאלות ושלא מוכן שהפקידים הרשעים יתנו לו תשובה כי זה בלתי אפשרי או לא חוקי, אזרח קטן כמוני .

הפקידים הרשעים במשרד התחבורה ממש לא אוהבים אותי, בלשון המעטה, ובמיוחד הסמנכ"ל מר אבנר פלור – פקיד אפור ולא יוצלח, איש שהכי לא מתאים לתפקידו, משרת ציבור שבוגד בציבור ופועל רק לטובת בעלי ההון – יבואני הרכב.

הקנס = עיצום כספי שקיבלתי היה בסכום של 100,000 ש"ח בגלל ששיגרתי בקשה לרישיון יבוא של רכב מארה"ב שהיה לו ריקול פתוח, והוא הגיע לישראל ללא רישיון יבוא. עשו לי טובה, ובגלל זה פעם ראשונה הורידו את זה ל – 50,000 ש"ח

הסיפור הזה התחיל עם בקשה של אדם, לצורך הסיפור נכנה אותו שמואל. אדם שאני בכלל לא מכיר, ועד היום מעולם לא נפגשתי איתו, והוא ביקש ממני שאעזור לו לשדר בקשה לרישיון יבוא בגלל שהוא מאוד מתקשה לעשות זאת בעצמו. הוא סיפר לי שמכרים שלו בארה"ב עזרו לו לרכוש את הרכב בארה"ב. לי לא היה כל קשר לרכישת הרכב.

הסכמתי לעזור לו ושידרתי עבורו בקשה לרישיון יבור במאי 2018, ובתמורה קיבלתי 250 ש"ח. זו הייתה אחת הפעמים הראשונות שלי כמתווך ביבוא אישי שעוזר לאזרח לשדר בקשה. אחרי המקרה הזה הבנתי שהפקידים במשרד התחבורה יכולים לתת קנס = עיצום מינהלי בסכומי עתק, ולכן העלתי את הסכום לתשלום.

בעבודתי אני מורה דרך שמסיע תיירים ברכב אשכול (רכב לתיירות ללא מיסים). לאחר שמר אבנר פלור כמנהל אגף הרכב סירב לאשר לי יבוא אישי של רכב לצורך עיסוקי עתרתי נגדו בבג"ץ 7006/07 ואחרי 4 שנים של דיונים פסק הבג"ץ נגד משרד התחבורה. הפושע הזה מר אבנר פלור לא הסכים לקבל את פסק הדין, וניסה לעשות לי תרגיל עוקץ ותיקן את צו היבוא החופשי כך שיתאפשר לי יבוא אישי של רכב שאינו מיובא ע"י יבואן. לקח לי עוד כשנתיים כדי לטפל במושחת הבלתי מקצועי הזה כדי שיאפשר לי לעשות יבוא אישי של כל רכב, והפושע הזה מר אבנר פלור נאלץ לתקן את צו היבוא החופשי בשנית.

אח"כ טיפלתי במושחת הבלתי מקצועי הזה – מר אבנר פלור שבינתיים קודם לתפקיד סמנכ"ל תנועה, גם בכנסת. הוא הכין הצעת חוק שמאפשרת לעוסק יבוא אישי של רכב שאינו מיובא ע"י יבואן. המושחת הפושע הזה התעלם ממה שקרה במקרה שלי. אך בסופו של יום, לאחר שהשקעתי ימי עבודה רבים בישיבות בועדת הכלכלה של הכנסת, הצלחתי לשנות את חוק הרישוי כך שעוסק יוכל לייבא כל רכב, ולא כמו שהמושחת הזה מר אבנר פלור רצה רק רכב שאינו מיובא ע"י יבואן.

המשמעות של רק רכב שאינו מיובא ע"י יבואן, שעוסק יוכל לייבא בייבוא אישי רק רכב שאין לו מוסכים, אין לו מי שיתקן ריקול, אין לו מי שייתן אחריות ואין לו מי שיחזיק חלפים. בדיוק בגלל עובדה זו אני מרשה לעצמי לומר עליו כי מר אבנר פלור הוא פושע מושחת ובלתי מקצועי.

אז המושחת הבלתי מקצועי הזה, ששר התחבורה ישראל כץ בטעות חמורה ביותר מינה אותו כסמנכ"ל תנועה נתן לי קנס = עיצום כספי בגלל ששידרתי בקשה לרישיון יבוא לרכב שיש לו קריאת ריקול והושט לארץ ללא רישיון יבוא.

שמואל, הלקוח שלי לבקשת הרישיון יבוא ששילם לי 250 ש"ח בלבד, שילם לספק הרכב בחו"ל בעצמו בעזרת מכרים שלו בחו"ל, אני לא הייתי מעורב בכלל ברכישה וביבוא הרכב, אני נתתי רק שירות של שידור בקשה לרישיון יבוא.

שמואל רכש את הרכב במחיר כולל הובלה ימית. ולכאורה הספק מבלי ששאל אותי, אני כלל לא מכיר אותו ולא היה לי כל קשר איתו, וכנראה גם מבלי ששאל את את שמואל השיט את הרכב לארץ, שהגיע לאשדוד ביוני 2017 בלי רישיון יבוא. לא קיבלתי רישיון יבוא בגלל שהיה לרכב ריקול פתוח. לציין ששמואל טען בפניי כי הריקול תוקן, ואני קיבלתי את ההסבר שלו כי לא מצאתי שום סיבה שמישהו ישקר בעניין.

שמואל ביקש ממני לטפל בתיקון הריקול בארץ כדי שאוכל לשדר את בקשת הרישיון יבוא שסורב בגלל הריקול הפתוח. פניתי בבקשה לגב' סימה ראובן – ממונה על מתן רישיונות יבוא אישה "צדיקה" במשרד התחבורה שאם עשית טעות מיקרוסקופית היא תמצא את הטעות שלך ותדאג שתשלם בריבית דה ריבית ועד "שהצדק" יצא לאור. והצדיקה ענתה לי כי לאחר בדיקה עם הממונים עליה אסור לתקן את הריקול ויש לשלוח את הרכב לתיקון הריקול בחו"ל.

אתם מבינים במקום לשלוח את הרכב על מובילית לתיקון הריקול בישראל בעלות שולית הרשעים במשרד התחבורה רצו ששמואל ישלם 30,000 ש"ח כדי לשלוח את הרכב לארה"ב בחזרה כדי לתקן את הריקול בארה"ב.

המלצתי לשמואל לאפשר לי להגיש עתירה מינהלית בעניין, שתצטרף לעשרות עתירות שכבר עשיתי נגד הרשעים במשרד התחבורה, אבל שמואל הינו יהודי אמריקאי זקן שמשפטים ועתירות זה יותר גרוע ממוות בשבילו. והוא שילם עבור משלוח לאה"ב 30,000 ש"ח, והריקול תוקן בארה"ב. לאחר תיקון הריקול יכולתי לשדר בקשת רישיון יבוא מחדש, קיבלתי רישיון יבוא והרכב נוסע בכבישי ישראל.

אבל בזה לא הסתיים הסיפור, הרשעים האלה במשרד התחבורה חשבו שנפלה בידם הזדמנות פז לפגוע בי ללמד אותי לקח על כל הבעיות שאני עושה להם ולהשתיק אותי אחת ולתמיד. הרשעים האלה – מר אבנר פלור, גב' עינת סגל מנהלת אגף הרכב והיועמ"ש של משרד התחבורה עו"ד ספיר דדון כולם מכירים אותי ויודעים שעיסוקי העיקרי הינו מורה דרך ואני פועל כמתווך ביבוא אישי רק עבור מורי דרך לרכבים מיוחדים ללא מיסים כמו מוניות. הרשעים האלו החליטו לסתום לי את הפה הגדול שלי ובוודאי נהנו מאוד כשבסופו של יום מר אבנר פלור שלח לי הודעת קנס בסך 50,000 ש"ח .

בינתיים הגשתי עתירה נגד משרד התחבורה לגבי האפליה שהם עושים בעניין דרישת תיקון ריקול בחו"ל רק לרכב ביבוא אישי מארה"ב המהווה רק 0.2% שתי עשיריות האחוז מכלי הרכב המיובאים לישראל, ולגבי 99.8% עניין הריקול כלל לא נבדק. ולמה עושים כזו בדיקה כי בארה"ב יש CARFAX מסמך שנותן אינדיקציה לגבי ריקול פתוח. בסופו של דבר הנוהל הזה בוטל וכיום גם לרכב מארה"ב שיש לו ריקול פתוח מארה"ב אפשר לבקש רישיון יבוא. ובעצם כל העניין שבגינו קיבלתי את הקנס חלף מן העולם בגין שהיה לא חוקי.

כמובן שהגשתי ערעור לבית המשפט ובדיון בבית המשפט פגשתי עוד אישה מרושעת , עו"ד דדון ספיר שנראית נחמדה, אמא צעירה, אבל רשעית ברמה בלתי אנושית. למרות שהנוהל לריקול בוטל, ולמרות שמשרד התחבורה נותן מאות רישיונות יבוא לרכב שמושט לארץ ללא רישיון בקנס – כופר של המכס היא טענה בבית המשפט כי משרד התחבורה לא נותן רישיונות יבוא לרכב שמושט לארץ ללא רישיון יבוא והיא דרשה מהשופטת לתת לי את מלוא הקנס 50,000 ש"ח עבור עבודה שקיבלתי תמורתה 250 ש"ח ולמרות שהמחזור העיסקי שלי ביבוא אישי הוא מצומצם מאוד. עו"ד דדון ספיר כמה קטנה ונראית חמודה פנתה לשופטת בלי למצמץ כמה פעמים ודרשה באופן מרושע ולא חוקי להטיל עליי קנס משמעותי וכבד.

עו"ד דדון ספיר התעלמה מהעובדה שאני גביתי 250 ש"ח עבור הטיפול בבקשה, וכי קנס בסך 50,000 הוא חוסר מידתיות משווע, היא התעלמה מהעובדה שאף אחד בישראל מעולם לא קיבל קנס כזה עבור טעות כזו, היא התעלמה מהעובדה שהנוהל שבגינו קיבלתי את הקנס נמצא לא חוקי ובוטל, אבל היא התעקשה כי אני אקבל את הסכום המירבי של הקנס, לכן אני מרשה לעצמי לכנות אותה רשעית.

בסופו של יום בית המשפט לא פסל את ההחלטה להטיל עליי קנס, בגין שכך היה החוק בעבר, אבל פסל את הקנס בגין הסכום ואמר למשרד התחבורה לבחון מחדש את גובה הקנס לאור ההיקף המצומצם של המחזור העסקי שלי ביבוא אישי וגם לאור העובדה שהנוהל בוטל.

לא רציתי להתווכח יותר מידיי עם השופטת שכן לא היה ביידי הוכחה שעו"ד דדון ספיר משקרת לגבי עניין מאות רישיונות היבוא שמשרד התחבורה נותן גם למי שהשיט את הרכב ללא רישיון יבוא.

לאחר שפניתי לרשות המיסים ע"פ חוק חופש המידע התברר לי כי משרד התחבורה מאשר מאות רישיונות יבוא לרכב ביבוא אישי שיובא לארץ ללא רישיון יבוא, לאחר שהגיע לארץ ולאחר תשלום כופר של 5% מערך הרכב.

פניתי למבקר המייצגים בערכאות והוא טען כי עו"ד דדון ספיר אינה מוגדרת ככזו ולכן אינו יכול לדון בבקשתי לגבי התלונה נגדה על ששיקרה בבית משפט. ואני מתכון לטפל בזה באמצעות מבקר המדינה ונציב שירות התעסוקה. והסיפר עדיין לא נסגר

למה אני מספר לכם את כל הסיפור הארוך הזה

כדי שאם גם לכם ייתנו קנס = עיצום כספי ואתם יודעים שזה לא מגיע לכם, תדעו שבישראל יש מערכת בתי משפט וערעור שמטפלת גם ברשעים במשרד התחבורה כמו מר אבנר פלור סמנכ"ל תנועה, גב' עינת סגל מנהלת אגף הרכב או כמו עו"ד דדון ספיר יועמ"ש בלשכה המשפטית של משרד התחבורה.